Jag beställde via telefon och betalade med mitt visa-kort för ett batteri från HP. De har inte skickat batteriet och kan inte hitta beställningen trots att pengarna dragits från mitt bankkonto. Kundtjänsten är enormt ovänlig, de blir sura över att jag inte har en skriftlig orderbekräftelse trots att jag aldrig fått en sådan. Nedan är ett utdrag från mitt bankkonto.
Vad göra nu? Skicka stämningsansökan till Stockholms tingsrätt känns lite "overkill".
Ring banken och gör en "charge back" så får du iaf pengarna tillbaka.
SvaraRaderaTack för tipset, ska testa det.
SvaraRaderaÄnnu effektivare, ring till supporten igen och hota med att göra en charge-back, så kommer dom sannolikt lägga mer energi på att hjälpa dig.
SvaraRaderaEn metod som brukar fungera för mig är att säga "får jag prata med din chef" tills man kommer till en person som kan hjälpa till.
SvaraRaderaHej Mark,
SvaraRaderaJag heter Daniel Antonsson och är en av produktcheferna på HP. Jag vill gärna reda ut detta tillsammans med dig.
Nyss försökte jag ringa dig på numret som du angett i dina kontaktuppgifter men växeln sa att det var något fel på anknytningen.
Därför skickade jag också ett mail istället och skriver även detta inlägg.
Jag skulle nämligen behöva lite uppgifter från dig för att kunna gå vidare.
Det vore jättebra om du skulle kunna ringa mig på 08-524 91000 eller tala om när och hur jag kan nå dig.
Tack på förhand.
Mvh Daniel Antonsson
Nu har jag talat med Daniel och fått bra hjälp, stort tack för det!
SvaraRadera