torsdag, april 15, 2010

Återfunnen dom

Jag återfunnit en kanadensisk dom som jag tidigare länkat till, men som plockades ner från domstolens hemsida. Avgörandet var dock sparat på min hårddisk så nu finns den tillgänglig igen här. Kanadas Federala Domstol har senare publicerat domen på en ny adress i en till synes mer formaliserad form.

Avgörandet rör signalspaning. Det är något överraskande men självklart positivt att domen i stora delar är offentlig. Det kanske knäcker två myter i Sverige: 1) frågor om signalspaning måste avgöras vid en specialdomstol (Försvarsunderrättelsedomstolen) och 2) avgörandena måste hållas hemliga.

Samtidigt kan jag tipsa om Kent Persson, Annika Beijbom, Rick Falkvinge, Hans Åberg, Kulturbloggen, Lars-Erick Forsgren, Amanda Brihed, HAX och Nicklas Starow som skriver om de senaste turerna i FRA-frågan.

1 kommentar:

Markus "LAKE" Berglund sa...

Du har skrivit länken till Nicklas Starow två gånger. Visserligen brukar han skriva med stor skärpa, men det känns ändå lite onödigt.

;-)

För övrigt kan jag bara påminna om att ditt oförtröttliga arbete är enormt uppskattat!