tisdag, november 09, 2010

Intervju av TT och i SR om åklagarens övervakningsutredning

Jag har blivit intervjuad av TT och i SR om åklagarens övervakningsutredning. Med anledning av frågorna i SR vill jag komplettera att det är osannolikt att Sverige kommer att välja att säga upp diplomaters ackreditering över denna sak. Jag har fått en hel del frågor om hur mycket SÄPO kan tänkas veta, men om detta vet jag inte mer än vad som framgått i media. För mig verkar det dock som osannolikt att SÄPO varit helt ovetande om den amerikanska ambassadens program. Se även nedanstående TV-inslag med professor Said Mahmoudi.

1 kommentar:

ConnyT sa...

Man kan ju fundera över vilket som vore värst:
- Säpo är medveten om att svensk lag bryts men gör inget
- USA spionerar "öppet" i Sverige och Säpo vet ingenting